Finale

Sesongfinale
Artikkel 1 2




Vel, så er min sesong som vel som overstått! Det har uten tvil vært en hektisk og ikke minst nokså slitsom sommer, men du verden så morsomt det har vært. Alle mine brudepar er så å si vel igjennom, og alle besto den store prøven og svarte "ja". Enkelte med svak og bristende stemme, andre høyt og tydelig JAAAA.
Jeg ser tilbake på sommeren 2005 med et stort smil. Utfordringene har nærmest stått i kø, og det har vært mange baller i luften samtidig. Heldigvis har jeg flere støtte-spillere, og mine dekoratører Kari og Birgitte har atter gjort en kjempejobb også denne sesongen. Også en stor takk til mine solister som skaper en atmosfære som er vidunderlig under selve vielsen. Takk til mine fotografer som bærer over med meg og mine "sære"krav. Det er tross alt dere som gjør bryllupsbildene levende for alltid...
I min rolle som Bryllupskoordinator er det overhodet ikke rom for å feile! Brudepar som engasjerer meg er 100% avhengige av at jeg gjør jobben tilfredsstillende, om ikke kanskje bedre en forventet. Det er på det rene at på en bryllupsdag kan man faktisk ikke "rette"opp og si: -beklager men jeg skal gjøre det annerledes neste gang! Tillit i min rolle er en dyd som jeg verdsetter høyt og som er gjensidig!
Kjolevalg
Kjolevalg er jo kanskje for de fleste en drøm å få lov å velge det som hjertet og drømmene begjærer, men for noen nærmest et mareritt. Også her har tradisjonene endret seg, og det finnes ingen regel og lov i dag som sier at kjolen må være hvit/offwhite. Mangfoldet er stort og det har vært morsomt å følge alle "mine" bruder i deres ønsker og valg i nettopp det å finne den riktige kjolen. 
Noen går for den typiske brudekjole, mens andre har valgt en søt sommerkjole, bunad og ikke for å glemme festdrakter designet av vår egen Norske designer Lise Skjåk Bræk.
Visdomsord 
Under vielsen er det blitt mer og mer vanlig at det blir lest opp tekster fra enten bibelen eller et hyggelig dikt med visdommsord! Dette blir som regel gjort av en person som står brudeparet nært enten i familien eller en nær venn av dem begge. Det setter uten tvil et helt personlig preg på vielsesritualet, og er veldig høytidelig. 
Det brukes også solister og instrument, og dette er bare fantastisk! 
Noen har valgt å avgi sine løfter ovenfor hverandre, og det er både vakkert og sterkt. 
Bryllupsfesten 
Selve bryllupsfestene er nokså forskjellige fra hverandre. Noen setter hele festen bort enten til en restaurant eller et cateringselskap. Kansje var det det bryllupet som brudens mor laget alle rettene (175 pers) som ga meg den mest vidundeligste smaksopplevelsen denne sessongen? Hun imponerte ikke bare meg, men både brudepar og gjester var fullstendig henrykte!
Jeg er mektig imponert over det norske folk sin ekstreme giverglede når det kommer til bryllupspresanger! Det er godt å se at gavelistene blir fulgt, og den er uten tvil et meget sterkt og godt verktøy for alle bryllupsgjester. Listene anbefaler jeg på det varmeste, og det er også hyggelig for brudeparet å kunne få det de selv ønsker seg.
Vel, dette er vel kanskje et lite innblikk i hva jeg har fylt min sommer med, og jeg takker hvert enkelt brudepar og Deres familier og ikke minst venner for at jeg fikk lov å være en del av Deres livshistorie..

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Brudebuketten

Invitasjoner - hvem er du?

Brudens sider